Menu główne

Zadowolony Konsument

WYCIECZKA DO BIECZA, BÓBRKI I ODRZYKONIA
Wpisany przez Grzegorz Czyż

16 czerwca br. (czwartek) odbyła się wycieczka młodzieży z Gimnazjum nr 1 i Gimnazjum nr 2 w Nowym Targu, sfinansowana przez Burmistrza Miasta Nowy Targ. Ilość miejsc była ograniczona, więc pojechali tylko uczniowie klas pierwszych i drugich z najwyższą średnią ocen (40 osób), pod opieką czterech nauczycieli. Odwiedziliśmy kolejno: Biecz, Bóbrkę, Odrzykoń.
Wyjechaliśmy o godzinie 7 rano. Podróż uprzyjemniały nam żarty pana przewodnika. Około godziny 10 dojechaliśmy do Biecza, w którym na początek odwiedziliśmy wspaniałą kamieniczkę z basztą, mieszczącą Muzeum Ziemi  Bieckiej. Następnie wybraliśmy się w stronę ratusza. Tam rozdzieliliśmy się na dwie grupy: jedna z nich udała się do kata, który opowiadał o jego zanikłym zawodzie, druga zaś wychodziła po schodach na wysoką wieżę, z której można było zobaczyć panoramę miasta. O godz. 12 zjedliśmy pożywny obiad w restauracji „U Becza”.
Dalej wyruszyliśmy do Bóbrki. Ok. godziny 14 rozpoczęliśmy zwiedzanie działającej od XIX w. kopalni ropy naftowej, która niegdyś należała do Ignacego Łukasiewicza. Było to niezwykle ciekawe miejsce, ukazujące osiągnięcia polskiej nauki.

Na koniec odwiedziliśmy ruiny zamku w Odrzykoniu. Lokalna pani przewodnik opowiedziała nam o dwóch niecierpiących się rodzinach, których historia zainspirowała słynną komedię Aleksandra Fredry pt. „Zemsta”. Mogliśmy tam też zobaczyć zrekonstruowane narzędzia tortur.

Do Nowego Targu powróciliśmy po godzinie 21. Atmosfera wycieczki była nad wyraz miła. Wiele osób chciałoby ją powtórzyć.