Menu główne

Serwisy

Logowanie



BIP

ZPB

Zadowolony Konsument


Rekrutacja do klas pierwszych Gimnazjum nr 2 na rok szkolny 2014/2015
Wpisany przez mgr Urszula Sięka   

 

Na podstawie Decyzji Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 3 lutego 2014 r. obowiązują następujące terminy postępowania rekrutacyjnego:

· Od 3 marca do 20 czerwca 2014 r. – składanie dokumentów (zgłoszenie i wniosek). Tryb i formę składania dokumentów określi organ prowadzący szkołę.

· Od 27 czerwca do 2 lipca 2014 r. – przedkładanie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach sprawdzianu.

· 7 lipca 2014 r. godz. 13.00 – podanie wyników postępowania kwalifikacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

· Do 9 lipca 2014 r. – potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu w klasie szóstej.

· 10 lipca 2014 r. godz. 13.00 – podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

· Do 29 sierpnia 2014 r. – postępowanie uzupełniające.

Do klasy pierwszej Gimnazjum nr 2 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Nowym Targu przyjmuje się:

1) Z urzędu absolwentów 6-letnich szkół podstawowych zamieszkałych w obwodzie Gimnazjum Nr 2;

2) Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) - absolwentów szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum w przypadku ,gdy dysponuje ono wolnymi miejscami.

W przypadku, gdy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem gimnazjum jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi szkoła dysponuje, kandydatów przyjmuje się na podstawie następujących kryteriów

1. liczby punktów uzyskanych za oceny z zajęć edukacyjnych wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wg następującego sposobu przeliczania stopni na punkty:

a/ celujący 5 pkt

b/ bardzo dobry 4 pkt

c/ dobry 3 pkt

d/ dostateczny 2 pkt

e/ dopuszczający 1 pkt (maksimum 25 punktów)

2. liczby punktów uzyskanych za wyniki sprawdzianu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej zawartych w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach sprawdzianu (maksimum 40 punktów)

liczby punktów uzyskanych za inne szczególne osiągnięcia ucznia uwzględnione na świadectwie (maksimum 15 punktów) w tym:

a/ za ukończenie szkoły z wyróżnieniem 5 pkt

b/ uzyskanie tytułu finalisty konkursu wojewódzkiego 6 pkt

c/ za osiągnięcia artystyczne i sportowe wpisane na świadectwie:

- na szczeblu co najmniej powiatowym 2 pkt

- na szczeblu wojewódzkim 3 pkt

- na szczeblu ponadwojewódzkim 4 pkt

O przyjęciu decyduje Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły, po przeanalizowaniu ilości zdobytych punktów. Przyjętych zostanie tylu kandydatów z największą ilością zdobytych punktów, iloma miejscami wolnymi dysponuje szkoła w danych roku.

 

Wzory wniosków rodziców uczniów zamieszkałych poza obwodem Gimnazjum nr 2 będą do pobrania w sekretariatach szkół podstawowych lub w sekretariacie Gimnazjum nr 2